Door AI-tools als ChatGPT kan tegenwoordig iedereen een prima tekst schrijven. Hoe zorg je er dan voor dat je opvalt? Misschien is het preken voor eigen parochie, maar ik geloof sterk in creatieve copy.
Nét even anders
Creatieve copy dus. En daarmee bedoel ik bijvoorbeeld een slaapverhaal voor volwassenen, een artikel dat het échte verhaal van jouw bedrijf vertelt, een uitgebreid jaarverslag aan de hand van persoonlijke interviews met jouw medewerkers of scripts voor video’s op maat. Vaak is het een combinatie van spelen met de juiste woorden en een vleugje creativiteit.
Voor Meditation Moments, de grootste meditatieapp van Nederland, schrijf ik slaapverhalen voor volwassenen. Bijvoorbeeld wandeling door Alaska, een dromerig verhaal over een van de bijzonderste en ruigste gebieden van de wereld. Of Sahara van de Lage Landen, een rustgevende reis door het Kootwijkerzand.
Verhalen
Voor beveiligingsbedrijf MAATbeveiliging schreef ik een persoonlijk over ons-verhaal. Daarnaast hield ik verschillende interviews met enkele medewerkers die ik uitwerkte in artikelen om de verhalen achter de beveiligers te laten zien. Zoals deze.
Whitepapers
In opdracht van MKB-Nederland schreef ik mee aan een plan van aanpak voor bedrijven die stappen willen zetten in het aanpakken van kinderarbeid. Dit was onderdeel van mijn bijdrage als communicatieadviseur aan het project ‘Kinderarbeid’.
Jaarverslag
In opdracht van marketing- en communicatiebureau Druktemaker schreef ik eind 2022 mee aan het jubileummagazine van Woontij. Hiervoor hield ik verschillende interviews met partners van de woningcorporatie.
Filmscript
In opdracht van videoproductiebureau Kbaal schreef ik een vertelscript voor een korte documentaire over Villa Kakelbont, een internationale school in Den Helder. Deze documentaire geeft een inkijkje in het traject dat kinderen van ex-statushouders of expats doorlopen om uiteindelijk over te stappen naar het reguliere onderwijs.